Mož, ki je umetnost nosil v svojem imenu
Artauda nosim namesto pelerine v spremenljivemu vremenu. Idealno vikendaško druženje, če nočeš, da se ti sveže oprani lasje naelektrijo in zvozlajo. Več, ko preberem, bolj me zabava.
Takole pravi:
»V času, ko nas vse sili k spanju in ko gledamo s priklenjenimi in zavestnimi očmi, se je težko prebuditi in gledati kot v sanjah, z očmi, ki ne vejo več, čemu rabijo, in katerih pogled je obrnjen navznoter. Tako se porojeva čudna ideja nezavzete dejavnosti – ki pa vseeno je dejavnost, tembolj silovita, ker se dotika skušnjave pokoja. Vsak resničen lik ima senco, ki ga podvaja, in umetnost se sesuje v trenutku, ko je kipar, ki modelira, prepričan, da osvobaja nekakšno senco, ki mu bo uničila pokoj.«
Je današnji človek, človek na vrtiljaku čezmernosti, ki se po kapljicah (vsaka, ki zdrkne čez rob, nas skuša zbuditi iz otopelosti, kot šepetave budnice so) kontinuirano polnijo in praznijo - rojevajo se iz sanj, ki polzijo v prepad neuresničljivosti - sposoben prepoznati senco, ki zmore prebiti svojo pregrado? Življenje se, kot pravi Artaud, opoteka med sencami. »Pojmovanje kulture brez senc, v kateri duh, pa naj se obrne kamorkoli, srečuje samo praznino, čeprav je prostor poln,« se pridružuje okamnelosti.
»Človeško telo potrebuje hrano,
toda kdo je še kdaj izkusil neizmernost slasti drugje
kot v čutnosti?
Naj se končno začne ples človekove telesnosti,
od zgoraj navzdol,
od zadaj naprej in
od spredaj nazaj,
a še bolj od zadaj nazaj,
drugače kot od zadaj naprej ...«
fotka
Takole pravi:
»V času, ko nas vse sili k spanju in ko gledamo s priklenjenimi in zavestnimi očmi, se je težko prebuditi in gledati kot v sanjah, z očmi, ki ne vejo več, čemu rabijo, in katerih pogled je obrnjen navznoter. Tako se porojeva čudna ideja nezavzete dejavnosti – ki pa vseeno je dejavnost, tembolj silovita, ker se dotika skušnjave pokoja. Vsak resničen lik ima senco, ki ga podvaja, in umetnost se sesuje v trenutku, ko je kipar, ki modelira, prepričan, da osvobaja nekakšno senco, ki mu bo uničila pokoj.«
Je današnji človek, človek na vrtiljaku čezmernosti, ki se po kapljicah (vsaka, ki zdrkne čez rob, nas skuša zbuditi iz otopelosti, kot šepetave budnice so) kontinuirano polnijo in praznijo - rojevajo se iz sanj, ki polzijo v prepad neuresničljivosti - sposoben prepoznati senco, ki zmore prebiti svojo pregrado? Življenje se, kot pravi Artaud, opoteka med sencami. »Pojmovanje kulture brez senc, v kateri duh, pa naj se obrne kamorkoli, srečuje samo praznino, čeprav je prostor poln,« se pridružuje okamnelosti.
»Človeško telo potrebuje hrano,
toda kdo je še kdaj izkusil neizmernost slasti drugje
kot v čutnosti?
Naj se končno začne ples človekove telesnosti,
od zgoraj navzdol,
od zadaj naprej in
od spredaj nazaj,
a še bolj od zadaj nazaj,
drugače kot od zadaj naprej ...«
fotka
1 Comments:
Lahko sem
hrast ali breza
lev ali gazela
skala ali glina
strast ali razum
umetnost ali znanost
dah ali vdih
mir ali nemir
veselje ali žalost
blizu ali daleč
sam ali v družbi
marec ali november
vroč ali hladen
zjutraj ali zvečer
kaplja ali ocean
zrno ali puščava
jin ali jang
nič ali ena
ena ali dva
kladivo ali nakovalo
strah ali pogum
jaz ali ti
koža ali dotik
spredaj ali zadaj
odprto ali zaprto
trenutek ali večnost
izrečeno ali neizrečeno
poljub ali pomežik
čopič ali platno
igralec ali gledalec
voznik ali sopotnik
tam ali tu
jagoda ali limona
oreh ali oliva
bog ali vernik
oltar ali vdaja
vse ali nič
in kar je vmes.
Objavite komentar
<< Home